Wednesday, September 29, 2010

Solsken och blod

Jag älskar skräckfilm och när jag och fästmön var i Jönköping i helgen för att besöka Ikea gick vi, till min skivsamlande fästmös stora glädje, in i två skivsbutiker på vägen dit och där var den: en stor box med 8 st klassiska Argento-filmer + en dvd med extramaterial. Jag blev skitglad även fast den är begagnad, för den är i mycket fint skick för det priset; 320 spänn. Så ikväll blir det förhoppningsvis Suspiria-tittande och den har jag pinsamt nog vad jag kommer ihåg inte ens sett, det skulle varit i så fall när när jag var ganska liten. Jag har kikat på skräckfilm sen jag var cirka 7 år. Vi får se om jag får några minnesbilder helt enkelt. Kul med lite äldre skräckfilmer ibland, tycker jag. Även fast filmer från 1970-talet är väldigt nya om man ju jämför med Nosferatu från 1922. ^^
Here it is!!!

2 comments:

  1. Den är himlans tjusig och den hör verkligen hemma här hos oss! :) Du börjar bli riktigt bra på Paint... ;)

    ReplyDelete