Sunday, February 13, 2011

Trolljegeren och Psychoville

Blev för en tid sen tipsad av http://missanthropia.blogg.se/ om filmen Trolljegeren. Och nu har jag och Sara kikat på den och vi blev positivt överraskade av denna norska skogs-skräckis med "onda" troll som tema. Den kändes faktiskt ganska realistisk och ibland förstod vi inte hur skådisarna kunde hålla sig seriösa när de så sakligt diskuterade trollens olikheter, revir och beteenden precis som man diskuterar vilket djur som helst. Så tack för tipset!

En serie jag och Sara följt nu i några veckor sen avsnitt ett, och som jag ändå glömt nämna här, är Psychoville. En engelsk komedi-skräckserie, rikligt med svart humor! Går på SVT1 varje fredagskväll runt 23-tiden. För alla er där ute som är fascinerade utav fult sminkade clowner, dvärgar och dockbebisar!

Det körde ihop sig när jag skulle lägga till traliers för båda, så de kommer i nästa inlägg istället, enjoy!

2 comments:

  1. Jättekul att ni tyckte om trolljegeren.
    Den psychoville-serien har jag totalt missat!Blir nästan aldrig att vi tittar på tv! Ska försöka kolla in den på fredag om jag kommer ihåg^^

    www.missanthropia.se

    ReplyDelete
  2. siv: ja tycker verkligen du ska kolla in den! den är väldigt skoj! :D

    ReplyDelete