Saturday, March 26, 2011

Orange och nyfärgat hår

Jag läste någonstans nyligen att orange ögonskugga har blivit trendigt. Och det är ju jättebra för orange är snyggt, synd bara att vissa måste läsa i modetidningar för att komma fram till och använda det, framtills det slutligen blir "otrendigt" igen för då kommer majoriteten titta på mig på stan och tänka "fy fan vad fult hon sminkar sig, jag kastade iaf iväg min orangea skugga för flera mååånader sen för det är ju inget snyggt för modetidningen sa till mig att det var otrendigt igen och att jag skulle hoppa den för nu är den ful enligt dem och då tycker jag nog det med..." Hehe. :) . Jag har länge använt mig av orange ögonskugga, är jag för-trendig då kanske? ^^

Jag har förresten (som det kanske syns lite?) färgat rötterna på håret röda. Jag kom hem häromdagen och då hade Sara precis färgat håret och hade fått lite färg över och jag som inte har så mycket hår (hehe) tog tacksamt emot den lilla kvarvarande slurpen i flaskan och färgade rötterna!

Minns när det för ett kort tag var inne med svart flor (<--stavning?), spetshandskar med mera och under ett par veckor fick jag inte vad jag märkte iaf särskilt många blickar på mig på stan för då använde ju "alla" sånt som accessoirer så då var man mer accepterad ett tag. Folk är konstiga. :)


Jag älskar detta lack från H&M! Bilden på lackburken blev jättedålig, färgen på burken ser egentligen nästan ut som den på naglarna. :) Helt underbar, täckande och hålls på plats länge! H&M ska verkligen ha cred för sina lack! Detta lacket fick jag i present av Sara när jag fyllde år förra gången så det har hållit sig fint länge utan att ha torkat eller klumpat sig något.

6 comments:

  1. Det är spännande hur man kan vara så sjuukt ute och folk tittar på en, tills "nån" säger att det minsann är trendigt nu, och då går det bra. Vad sägs om personlig smak? :D

    ReplyDelete
  2. ullis: haha ja det är verkligen spännande och intressant. :D

    ReplyDelete
  3. Haha...lustigt är det ja! Man är riktigt trendig ibland utan att ens veta om det!
    Just nu springer alla runt i skinnpaj dessutom :( nästan så man vill sluta använda sin bara för att det är just trendigt.
    Läste nånstans att nitar var på väg ut! Jippi säger då jag ;) Så kan man vara "ensam" om det sen.

    www.missanthropia.blogg.se

    ReplyDelete
  4. saralove: tack, stumpan! ;)

    siv: jaså så dom är på väg ut nu? det var som fan då får man ta och köpa på sig innan dom blir "sällsynta" och dyra då hehehe. :)

    ReplyDelete