Tuesday, November 22, 2011

Salem's Lot



Sara och jag kikade igår på Saras film Salem's Lot baserad på Stephen King's roman Staden som försvann (1975). Jag har många år tidigare läst boken och Sara hade många år tidigare sett filmen (eller mini-serien om man vill kalla den det - är uppdelad i 2) och då såklart den gamla versionen från 1979. Det finns även en nyfilmatisering från 2004 men den är jag inte intresserad av.
Jag blev faktiskt väldigt positivt överraskad av denna. Tyckte den höll klass och vad riktigt spännande. Det är ju, i mitt tycke, en b-film men förr gjordes det ju en hel del bra sådana och denna är ett exempel på en bra. 


"Den unga författare Ben Mears återvänder till sin hemby Jerusalem's Lot för att skriva en bok om det kusliga Marstenshuset som han själv fick mardrömmar om som barn. Mears börjar tro att de konstiga sakerna som händer i byn beror på just Marstenshuset som blickar ner från en kulle i utkanten av byn."


The master vampire Kurt Barlow

4 comments:

  1. Oj! Ser ut att Christian och jag måste ha filmkväll snart igen. Den verkar grymt bra :)

    ReplyDelete
  2. Det var den faktiskt och borde verkligen ses! :)

    ReplyDelete
  3. Ooohh, den har jag inte sett på många år! Måste jag se igen! :)

    ReplyDelete