Wednesday, July 20, 2011

Gammalt från Tjuvlyssnat


Var inne på min gamla Helgon-sida som står ganska öde nuförtiden och kunde inte låta bli att kopiera Tjuvlyssnat-händelserna jag har där:



Mataffär, Täby C
Barnet: Men jag viiill ha godis mamma! Viiill!! 
Mamman: Om inte du är tyst nu så dör Björne! 
(Barnet blir mycket tyst) 




Apoteket, Sunderbyns sjukhus, Luleå
(Kvinna ~ 45 tar nummerlapp på apoteket med nummer 007
och lämnar den när det är hennes tur till receptarien.)
Kvinna (skämtsamt): My name is Bond. James Bond.
Receptarie (ilsket): Jag behöver inte veta ditt namn!




Utanför biblioeket, Vadstena
(En mormor och hennes barnbarn ~ 4 är ute och går.)
Mormor: Gå ner därifrån!
(Pojken ignorerar mormor.)
Mormor: Gå ner därifrån!!
Barnbarnet: Kom mormor, det är kul!
Mormor: Nej, det där ska inte jag göra.
Barnbarnet: Jo, mormor annars dödar jag dig.
Mormor (förskräckt): Schh! Säg inte så, tyst!
Barnbarnet: Jag dödar dig mormor, gör det, annars dödar jag dig!



Jag hade glömt att jag hade dom där, är så sällan inne på gamla Helgon men jävlar vad jag har garvat åt dom förr i tiden, och nu med såklart!

No comments:

Post a Comment