Wednesday, January 18, 2012

Skrotnisse och hans vänner samt Frida Kahlo

Jag, Sara och Siv var i Götebog häromveckan för att spana in Jan Lööfs utställning och det var något man inte ångrade! Jag kollade såklart på Skrotnisse när jag var liten och det var jättehäftigt att se teckningar och modeller från den serien. Jag måste verkligen kolla om på dem snart, mycket snart! Jag blev verkligen imponerad! Det fanns även med teckningar, seriestripar osv från andra grejer han gjort, t. ex Kalle i Rymden.



På övre plan fanns inget mindre än Frida Kahlos målningar! Flera stycken av dem hängde där och dem hade vi väntat länge efter att kolla på och de var helt underbara! Jättestor grej att se dessa i verkligheten tyckte vi alla tre. Lånade dessa två bilder av Sara. :)

2 comments:

  1. Superskoj "konst dag" Vi får kolla upp om det händer nåt mer spännande snart :D

    ReplyDelete
  2. Ja det får vi absolut göra! Det var så skoj att du hängde på! :D

    ReplyDelete