Friday, February 10, 2012

The River



Såg häromdagen en liten trailer på tv om en serie vid namn "The River" som skulle börja gå på kanal 5 nästa dag. "Åh, den måste vi kolla in, Älskling!" Så det gjorde vi. Sara somnade efter några minuter och jag satt och dagdrömde - alltså var den inget vidare. Visst, det var första avsnittet som gick men jag fick ändå igen bra känsla av den. 


Ett tv-team med känd, folkkär frontman i spetsen försvinner spårlöst under en av sina populära naturfilmsdokumentär-inspelningar. En tid efter ger sig sonen, mamman och ett nytt tv-team iväg för att ta reda på vad som egentligen hände och om mannen som nu förklarats död fortfarande lever.


Skakiga kameror à la hemfilmat, typ Paranormal Activity. Dåligt skådespeleri. Ingen direkt spänning. Enda gången jag fastnade lite var under några minuter då de skulle bryta sig in i ett s.k "panic room" i faderns båt men sen blev allt bara löjligt igen.


Rätta mig om jag har fel angående den här serien, och anser ni att den blir bättre med tiden (8 episoder) kan jag tänka mig att ge den en liten chans till. Kanske. ^^

4 comments:

  1. Riktigt dåligt skådespeleri! Gött att jag sov. ;) <3

    ReplyDelete
  2. Vi gav också upp efter 10 min, fuck that. Däremot bör ni kolla in Hell on wheels på tv6. Western serie som fångade en direkt. Lättsam men spännande underhållning.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Haha, bra att du höll med! Okej, då får vi kanske spana in det då! :)

      Delete