Sunday, December 5, 2010

Exorcisten

Linda Blair rulez! Jag och Sara kikade igår på Exorcisten, extended version, och den har inte jag sett sen den gick på bio runt 2003. Och det var nog lite annorlunda mot 1973, då folk fick rusa ut ur biosalongerna för att de började må dåligt, för då jag och mina kompisar gick satt de flesta bara och garvade. Det är ju en hel del morbida scener men man är ju så avtrubbad nuförtiden. Det var mycket trevligt! Jag minns när jag såg den för första gången. Minns inte exakt hur gammal jag var men kanske runt 13-14. Den skulle gå på tv på kvällen och Mamma och Pappa var på om att jag och min lillebror skulle kolla på den. Som Pappa sa "Här har ni en bra, gammal skräckfilm med klass på till skillnad från skiten ni annars envisas med att titta på" och det hade han nog rätt i. ^^ Inte för att vi tittade på massa "skit" annars, eller jo.. kanske en del. Det blev en hel del b-skräckisar från diverse hyrställen men sånt är ju inte helt fel det heller! :)

2 comments: