Saturday, December 18, 2010

Twiggy använde eyeliner, so can you!

När jag var liten/yngre undrade jag ibland hur fan Twiggy fick till sina ögonfransar och en dag tog jag reda på det: med eyeliner, såklart!

Jag hade som vanligt stigit upp 07.30 på morgonen och inte orkat ägna morgonen åt att sminka mig jättemycket (för satan så morgontrött jag är!), så fick ett infall att dona med lite smink innan jag på eftermiddagen hoppade in i duschen (sen att jag i duschen kom underfund med att all min sminkborttagning var slut var ju mindre kul, hehe). =^_^=

 Före-bild. Nu ska vi dona!


 Började med att ta bort färgen från kajalpennan (ja, jag är för snål för att köpa en ögonbrynspenna när kajalen funkar lika bra...the same shit, olika namn, typ..) från yttersidan av ögonbrynet.


 Sen fyllde jag i ögonbrynen med svart eyeliner från IsaDora men ändrade formen på dem i ytterkanten (se nästa bild).


 Brün ^^


 Ögonskuggan från morgonen fick sitta kvar men duttade även dit lite highlighter i inre ögonvrån + under brünen.


Svart eyeliner från Isadora runt hela ögat och sen som målade fransar under ögonen. Svart kajal på insidan närmast undre fransraden och yttre ögonfrån + lite extra mascara på övre fransarna.


 Röda läppar! Jag hittade inte mitt röda läppstift så tog ett överblivet rött läppglans istället. :)


 Eyeliner-hjärta, rouge + highlighter på kindbenen.


 Dracula-hårfäste med svart kajal.


 Klart! :)

4 comments: