Friday, December 3, 2010

Vintersmink på mitt vis

*Atschooo!!!* Är förkyld, eller rättare sagt på bättringsvägen från en förkylning (lite positiv ska man ju emellanåt vara, hehe). Satan så kallt det är ute, men samtidigt väldigt friskt och frostigt så jag trivs ändå. =^_^= Blev inspirerad av MissAnthropias fina bilder till att gå ut och fota nån dag och kanske dra med mig SaraLove för hon är jätteduktig på sånt, tycker jag! :)

Över till lite ytligt krafs: hittade denna bilden när jag rensade lite i min dator, och den passar ju in bra eftersom den är tagen vintern 2008. ^^ (snowflaaakes!)
 

Grund: H&M:s foundation (rekommenderas dock inte förutom om du har väldigt dåligt med pengar), IsaDoras puder "Sheer Transparent" (rekommenderas dock starkt!)

Ögon: Svart ögonskugga från Jane Hellen, blöt och måla på som vanligt med aplikatorn och i kanterna med t. ex en gammal pensel från någon eyeliner. Röd ögonskugga från Viva la Diva, svart mascara från H&M

Ögonbryn: Röd läppenna från H&M

Läppar: Foundation + puder och röd ögonskugga

KLART! :)
         


Här lägger jag in en bild på min Sara för hon är så vacker!

4 comments:

  1. Härinne blir man minsann smickrad varje dag. ;)

    ReplyDelete
  2. Använder också IsaDoras sheer transparent puder! Svinbra :D
    Tycker absolut du ska ut och fota. Roligt att leta upp små konstvärk i naturen^^

    www.missanthropia.blogg.se

    ReplyDelete
  3. siv: ja visst är det! Mkt bättre än vissa dyra pudersorter jag testat förr i tiden. :) ja det är så kul när man kommer hem med en bunt bilder man blivit nöjd med! :)

    ReplyDelete