Monday, November 29, 2010

Tutorial: Schack-naglar

Se till att naglarna är rena, polera eventuellt upp dem med en poleringsfil så att det blir en så jämn yta som möjligt. Måla på ett baslack/stärkande lack. Här är ett jag köpte på Ullared för 10 kronor, jag är lite (eller ganska mycket) emot nagellack som går på över en hundring, ibland flera. Helt sjukt ju! Som ni ser är mina naglar lite missfärgade i naturligt tillstånd (hehe) och det beror på att jag väldigt sällan går utan lack och då kan de bli lite sådana. Alla lacken nedan är 10-kronors lack från Ullared. Billiga lack ftw!

Måla på vitt lack, gärna två lager.

Så, dags för rutorna. Det är väldigt enkelt bara du ser till att ha en lagom mängd lack på penseln så det inte droppar. Måla korta, korta streck bara i ett rutmönster.

För att det inte ska se så enformigt ut har jag sparat en nagel på varje hand och målat dit en röd slinga.


Fyll i svarta konturer på den röda slingan. Klart! Glöm inte överlacket (efter ett par timmar eller nästa dag, brukar jag ta). Sen kladdar jag alltid lite utanför på nagelbanden osv, men det orkar jag aldrig ta bort utan det får självskrubbas bort t. ex duschen. :)

4 comments:

  1. Shit, vad duktig du är kära sambo! Men det visste jag ju redan. ;)

    ReplyDelete
  2. Grymt...jag som knappt har tålamod för vanlig lackning tänkte mig prova på detta o.O hehe, det är ju så snyggt så man får lida pin helt enkelt..

    www.missanthropia.blogg.se

    ReplyDelete
  3. siv: tack ska du ha! :D det tar inte så lång tid! :)

    ReplyDelete