Friday, November 12, 2010

Sminkad

Jag är inget proffs på att dona med bilder och kommer antagligen aldrig orka lära mig Photoshop, Paint är mitt hemliga vapen. ^^ Denna satt jag och "klippte" ihop igår när jag fick en stund till övers.


Här kommer lite ögon-sminkbilder. Saknar mina vita linser... Det är kul att variera sminket efter humör och beroende på hur mycket tid man har, tycker jag. Jag orkar oftast inte på vardagsmorgnar lägga ner hur mycket tid som helst på sminket utan fokuserar då mest på att läppstiftet sitter som det ska, vilket det inte alltid gör om man, som jag, tycker om att pussa på sina familjemedlemmar. :) Katterna har nästan dagligen avtryck i pannan från.. erhm.. mig.

Jag använder endast icke djurtestat smink!


Jag använder själv märken från t. ex Yves Rocher, Isadora, the Bodyshop, Lumene, Nivea och H&M:s eget sminkmärke, men går ändå in och googlar ibland på företag jag köper ifrån så jag alltid med 100% säkerhet vet att de inte har börjat med några dumheter.

2 comments:

  1. Skulle önska jag hade flera tillfällen att sminka sig lite galnare^^ Blir oftast tråkig, naturlig look på jobbet och sen så orkar man inget annat än att byta till myskläderna på kvällen :P
    Roligt att se dina fina sminkningar :) Gillar din stil skarpt!

    www.missanthropia.blogg.se

    ReplyDelete
  2. siv: inte alltid man orkar, särskilt inte tidigt på morgonen, jag är naturligare jag med många gånger. :) hehe, myskläder ftw! :D Tack så jättemkt, gillar absolut din stil med! :)

    ReplyDelete