Sunday, November 7, 2010

Bortskämd med Tentakler!

Blev nu i veckan bjuden på en spelning i Gbg med Ozric Tentacles av min kära sambo. Bandet har funnits sen -84, släppt 30 skivor och aldrig varit i Sverige innan och Gbg spelningen var deras enda spelning här! Jag hade aldrig hört talas om dem innan min bror snöade in sig och fick med sig min Sara in i deras flummiga rymdiga värld! Spelningen var faktiskt superbra; mycket rymdig musik och epileptisk ljussättning som fick alla rejvare, gamla gubbar, metallare och allt annat folk att dansa loss (dock inte jag, jag dansar aldrig! På min höjd diggar lite med ena foten....) i cirka 2,5 timmar. 

Fortfarande hemma i Skövde men ska snart dra oss iväg till tåget som ska föra oss till Rymden!

Vårt fina vandrarhem! Blev bjuden av min Sara-Love och det var jättemysigt. Fotade lite där innan vi begav oss iväg till spelningen på Sticky Fingers.

Förfriskningar innan bandet kom på scenen. Mörkt öl till min Sara och en piña colada till mig som var hur god som helst!

Flummigt och underbart! Hade tänkt lägga till ett filmklipp med men det tog ju hur lång tid som helst att ladda upp! >_< Kanske en annan dag!

Dagen efter: sovit gott och blev bjuden på lyxig kravmärkt frukost. :) Sen ut på stan och inhandla vinterjacka, kolla sci-fi-bokhandeln och Shock med mera. Vi hade tänkt äta på Hard Rock Café men det blev lite för lite tid till det så Andrum dög bra som vanligt. På bilden: min tallrik och ja, jag var jättehungrig så anledningen att det inte ser såå aptitligt ut är att jag prioriterade att få mat på tallriken. Snabbt. :) Mums!

Underbar minisemseter!

4 comments:

  1. Du dansade visst lite! Inget att skämmas över! ;)
    Tack för de fina dagarna min kära! <3

    ReplyDelete
  2. Fina bilder :) Låter som om ni har haft en supermysig vistelse i Gbg! Man behöver sådana utflykter^^


    www.missanthropia.blogg.se

    ReplyDelete
  3. suntamer: gjorde jag inte jöö! ;) tack själv, det var underbart! <3

    ReplyDelete
  4. siv: tackar! ja det var helt underbart! :D ja håller med det behöver man verkligen! :)

    ReplyDelete