Wednesday, November 10, 2010

Istapp

Snö och is... i mängder! Och igår var jag och Sara ute i ovädret i flera timmar. Först övningskörde jag i snökaoset men körde som en gammal kärring så det gick bra ändå, sen mötte jag upp Sara och det blev en tripp till Gengåvan och till slut var det ett fackeltåg inne i stan till minne av kristallnatten (dök upp typ 15 pers...). Sen stod man och väntade på bussen hem och första bussen tycktes vara försenad... och andra med... och tredje... "Uh, min kappa ser nu mer vit ut än svart, jao" ^^... Sen "turligt" nog efter en timmes väntan stannade en motsatt förbipasserande buss som meddelade att alla bussar var inställda. "Tack jävla Västtrafik för att ni är så bra på att informera och varje år är så satans förberedda på att det på vintern kan falla SNÖ." Då var det alltså bara att ringa taxi och vi samåkte med en jättetrevlig kvinna som visade sig vara en gammal klasskompis mamma och hon var jättegullig och bjöd på resan. Alltid lika trevligt att träffa på snälla människor. :)

Bilder från förra vargavintern. har hört att det ska bli en liknande vinter i år igen vilket är, enligt mig, både bra och dåligt. Dåligt: alla olyckor som sker... Bra: man slipper ha lika mycket ångest över den globala uppvärmningen då det inte känns som april i december.


No comments:

Post a Comment