Sunday, October 31, 2010

Saw 3D och Halloween

Så var det äntligen dags för Saw 3D, som sägs ska vara den avslutande delen på Saw-serien (men med det vet man ju aldrig). Jag och sambon gick på den på bio igår, alltså en dag efter premiären. Jag hade faktiskt inte så höga förväntningar på den eftersom de sista tre filmerna har varit lite halvdana, men denna var enligt mig ändå helt okej och mycket bättre än vad jag trodde den skulle vara. Såklart spelar 3D en stor roll i det hela, speciellt i kasta-rått-människokött-och-blod-mot-publiken-scenerna (hihi). Sen tyckte jag handlingen var över förväntan. I slutet på fjärde filmen (tror jag?? vem håller egentligen koll?) tyckte jag bara att det var löjligt att Hoffman skulle ta över ("vem fan är han då? Vad har han med det här att göra? Ska vem som helst kunna ta över Jigsaw nu, eller? För många karaktärer att hålla reda på" osv) men han passade ändå in i denna filmen som kall massmördare. ^^ Fällorna tyckte jag var riktigt bra, särskilt "Fiskkroken", höhö. Sen tycker jag inte att man ska vara alltför kräsen när det gäller denna film, det ändå nummer 7 och håller fortfarande klass, även om de senaste såklart inte håller samma mått som del 1.



Idag är det ju för övrigt Halloween och det firas här hemma med Indiana Jones-film(er), så mkt orange mat som möjligt (rostade rotfrukter, Loranga och clementiner, hehe) och kanske någon skräckis lite senare när det mörknat. Jag är för övrigt väldigt noggrann med att att skilja på Halloween och Alla helgons dag (vem fan var det som svensköversatte filmen "Halloween" till "Alla helgons blodiga natt"??). Halloween är det idag och då kan man (enligt mig) klä ut sig om man vill  (om man inte som jag då inte skiljer på Halloween-utstyrsel och vanlig klädsel..) och fira lite för att det är skoj. På Alla helgons dag däremot tycker jag att man ska visa respekt för de bortgångna och då är det inte läge för "bus eller godis". Det är min åsikt. Men idag är det som sagt fritt fram för hemma- eller bortamys, söta pumpor och annat firande så:

HAPPY HALLOWEEN! =^_^=



4 comments:

  1. Happy Halloween :D :D :D En av årets mysigaste dagar!

    www.missanthropia.blogg.se

    ReplyDelete
  2. suntamer: och så mysigt vi hade det! <3

    ReplyDelete
  3. siv: ja visst är det! synd att det bara är en gång per år, hehe. :)

    ReplyDelete