Friday, October 22, 2010

Erdena kladdar tusch och akryl

Jag gillar inte endast att kladda på mig själv, jag gillar att kladda på papper/tavlor också. Det var ett tag sen nu för jag är periodare när det gäller vissa av mina intressen - men när jag väl utför det så älskar jag det! Jag kan ej mycket om tekniker och hur man "ska" göra osv och jag orkar inte riktigt lära mig heller för jag ogillar regler när det kommer till saker som enbart ska vara kul. Den här ovan är (uppenbarligen) ritad med tusch och bläck för cirka två år sedan. Det är det jag kladdar med mest, dels för att det är kul och dels för att det är lätt att bara plocka fram blocket och några pennor (ja, jag är lat) och sen bara sätta igång. De flesta av mina teckningar är gjorda till antingen någon musik eller till någon halvkass film på tv i bakgrunden bara för att det enligt mig är skönt att ha något i bakgrunden ibland när jag ritar/målar. Jag har faktiskt fått inspiration till att rita en hel del zombies och andra döingar till tv-program som t. ex dr Phil, Top Model och Supernanny. ^^ Jag kan nästan aldrig tänka ut vad jag ska göra för något i förväg för då blir det tvärstop i huvudet, utan det mesta kommer spontant förutom vissa "beställningar" av sambon såklart då, som King Diamond här under.

Jag gillar även akryl. Jag vet att jag är väldigt amatörmässig och så kommer det nog förbli eftersom jag vill utvecklas på mitt eget sätt (om det går) och inte från någon bok, även fast jag såklart ibland trånar efter någon fin målning jag sett på nätet någonstans och undrar "hur fan lyckades hon/han så? Jag vill också kunna!"

2 comments:

  1. Du är så duktig min söta kvinna!
    Du får inte glömma min nya beställning: Hendrix. <3

    ReplyDelete
  2. tack, söt! Hehe nej den ska jag icke glömma! :)

    ReplyDelete