Tuesday, October 19, 2010

Naglar, sprakande höst och Farao

 Veckans lack


Jag gillar nagellack, så här ovan kommer lite bilder jag klippt ihop med min otroliga begåvning i.. Paint.


Jag tänkte även lägga upp lite höstbilder från i år, men  min kamera ville inte föra över dem till datorn (skyller iaf på den även fast det antagligen är jag själv som varit oteknisk nu igen) så nöjer mig med en höstbild från förra hösten istället. Hösten är vacker och fin, tycker jag. Färgsprakande... Och vissa år när man har tur övergår det fina färgsprakandet direkt i frost och vinter så man slipper det kala och trista... Även fast det också kan vara mysigt på sitt sätt, särskilt inomhus tillsammans med en kopp varm té eller choklad (uppfinn gelatin-fria mashmallows, någon?!). Jag är även en av de nuförtiden få människorna som fortfarande tycker om att ge bort julklappar och kan i många fall planera lång tid innan vad jag ska införskaffa... Man ska enligt mig leva mest i nuet men vissa framtida grejer är kul att tänka på, tycker jag. Några exempel på roliga grejer inom en snar framtid: att min sambolainen <3 ska bjuda mig på mini-semester, vilket kommer att bli hur mysigt som helst. Sen är det skivmässa 13 november i Huskvarna, firande av familjefödelsedagar och så blir det nog även resa till Ullared där hela Sveriges befolkning någon gång varit, alla utom jag själv. ^^


 Imorgon blir det museumbesök här i lilla Skövde: Tutankhamuns Wardrobe. Ska bli skitkul!

4 comments:

  1. Världens finaste naglar!
    Och hoppas vi skall hitta några mashmallows utan djurdelar i. ;)
    Egypt, here we come!

    ReplyDelete
  2. Roligt med lackbilder! Hur pilligt måste inte schackrutorna varit 0.o
    Låter som om ni har massor med trevliga planer att se fram emot! mys :)

    www.missanthropia.blogg.se

    ReplyDelete
  3. suntamer: tack, love! <3 ja vi bara måste hitta icke-animaliska sådana! :)

    ReplyDelete
  4. siv: du har fina lackbilder har jag sett! :) hehe det är inte så pilligt som det verkar! Ja det är alltid mys att ha saker att se fram mot. :)

    ReplyDelete