Tuesday, April 26, 2011

Scream 4


Jag och Sara kollade även häromdagen på Scream 4 och den var som förväntat; en typisk uppföljare men ändå nostalgisk och kul att se, så det är inget jag ångrar!


Sidney Prescott återvänder till Woodsboro (stavning?) 10 år efter senaste morden för att uppmärksamma sin bok hon skrivit om sin egen överlevnad utav massakerna i den lilla staden. Kort därefter är en mördare lös igen och har ihjäl den ena efter den andra i väldig fart, och flera karaktärer beter sig uppenbart misstänksamt för att man ska börja gissa vem/vilka det kan vara och varför.


Filmen är  regisserad av Wes Craven som ju också regisserade Scream 1, 2 & 3. Som vanligt är det mycket komik med och en del ganska osannolika mord, t. ex en snubbe som får en kniv instucken i skallen lika lätt som om skallen vore gjord av mört kött men det tillhör ju charmen lite! Som alltid misstänker man nästan alla karaktärer särskilt eftersom ju Scream 1 oväntat började köra med två mördare. Jag hade dock förväntat mig lite mer "gore" när nu Saw, Hostel och andra mer "slaktiga" filmer börjat regera men så var det inte och det fick väl funka ändå!


Den var ändå helt klart sevärd och om det någon gång kommer en box med alla fyra filmerna kan det hända att jag hakar på och köper av nostalgiska skäl. :)

5 comments: