Thursday, May 19, 2011

"Är du en kille?"



Tre stycken 4-åringar på dagiset jag praktiserar/vikarierar på:


Barnen: "Är du kille eller tjej?"
Jag: "Haha, gissa!"
Barnen: "Hmm.... Är du tjej, kanske? Vi trodde du var kille!"


Inget drygt eller elakt utan bara helt barn-ärligt och nyfiket, och det är inte första gången barn frågar mig om det för det har hänt ganska många gånger nu och det sårar mig aldrig utan tvärtom tycker jag det är underhållande. :D Jag kanske ser androgyn ut? Har aldrig riktigt tänkt på det. De kanske tror jag är transvestit? ^^ Fast jag brukar inte alls ha lika mycket smink på mig där (orka tidigt på morgonen...) som på helger då jag ska ut eller så. I vilket fall är det intressant! :)

4 comments:

  1. Sen tycker jag det är intressant varför det egentligen ska spela någon roll när man är så himla liten? Att vuxna redan när barn föds tycker det är så viktigt att trycka ner könsrollerna i halsen på barnen.


    (De kanske reagerade på ditt gubbaskratt du får ibland? ;D ;D ;D )

    ReplyDelete
  2. Gulledu! Jag tycker också barnen bara är goa och ärliga när de gör sånt. Barn FTW. :)

    ReplyDelete
  3. Morwen: Haha ja dom måste ha reagerat på det! :D

    ReplyDelete