Sunday, May 8, 2011

En trävlig hälg!

Försommarvärme är underbart och stämningen blir alltid komplett när man delar den med sin käresta, och denna helgen har varit full av trevligheter med min kära Sara plus trevligt folk att umgås med!

I fredags tog vi det till en början lugnt, jag hade lite ärenden i stan och Sara pysslade hemma med sitt. Vi träffades hemma och åt middag innan vi drog in till stan för att fika med tjejerna och det var supermysigt! 

SaraLove, Siv, Carro, Ninni

Efter fikat drog vi oss vidare till puben (men inte Carro för hon skulle på kinky-afton, hehe). Och där dracks det öl, fast jag dricker ju inte öl så det blev päroncider för min del som Sara bjöd på (tack!!) och den var riktigt sval och god... :) Efter ett tag skulle Ninni dra sig hemåt men vi tre som var kvar kände för att stanna lite till så då blev det så! Framåt kvällen kom Sivs Christian och joinade oss och då blev det en väldans massa skiv- och musikprat mellan honom och Sara och det vart väldigt trevligt. :D Vi bestämde för att ses alla fyra hemma hos dem nästa kväll för en vinyl-kväll blandat med spelande av Neo-Geo (om jag stavat det rätt nu?) vilket vi aldrig testat förut! Plötsligt runt 22-23-snåret börjades det spela massa dunka-dunka-musik på puben vi var på så medans alla partysugna disco-människor började strömma in strömmade vi ut och skildes åt för kvällen.


 Siv och jag. Saras foto

Not mine. ^^ Saras foto

Dagen efter var det Zelda-dag på ett ställe i stan i Skövde och det var jag pepp på så vi drog dit en stund och spelade lite Majora's Mask men det var så mörkt därinne så jag blev slö och darlingen min var lite bakfull efter gårdagens ölintag, så vi drog hem ganska snabbt ändå för att umgås med katter och få med lite vin och öl till vinyl-kvällen samt en trave skivor Sara ville ha med. :) 


Jag innan Zelda-spelandet och jag var mycket gladare än jag ser ut att vara på bilden - spana in mina fina Zelda-pins som Sara vann hem till mig på auktionen på tv-spelsdagen i vintras! :D Fick byta tröja sen innan vi drog till Siv och Christian för den var alldeles katthårig..!

Så vart vi på väg, och lyxigt nog bor de så nära oss så blev lätt gångavstånd plus att Sara kunde hämta ut sin Pyramido-skiva på vägen dit. Det blev en superschysst kväll med massa bra musik, grymt tv-spel, god dricka och framför allt så trevligt sällskap! Så det är vi båda beredda att göra om! ^__^ Tyvärr var jag väldigt dålig på att ta kort men så blir det ibland, inget att deppa för.

Idag är det ta-det-lugnt-dag med massa bra musik Sara fick i present av Christian! Professor Balthazar ska vi kolla på senare och även någon skräckis - det får man ju aldrig glömma!

2 comments: