Friday, May 6, 2011

Smink-lista - here we go!


Jag hittade en lista som far runt här i cyber-rymden som jag tänkte jag skulle fylla i. Jag orkar inte namnge exakt vad produktnamnet heter om jag inte minns det i huvudet, ursäkta latheten. :)



1. Vilken foundation använder du?
Just nu en mouses-foundation från Nivea som jag tycker funkar väldigt bra.

2. Favoritconcealer?
Tre-färgsconcealer från Lumene men kör just nu budgetvarienten från Viva la Diva som funkar helt ok.

3. Vad har din hudton för undertoner?
Kallare färger, anser jag.

4. Din åsikt om lösögonfransar?
Det kan vara sjukt snyggt men är något jag endast använt mig av ett fåtal gånger, tycker det känns lite obekvämt..

5. Slänger du din mascara  efter tre månader?
Nej.. Försöker använda den till sista droppen och köper jag mot all förmodan en ny efter 3 månader använder jag den gamla att kladda i utväxten när jag har håret färgat svart.

6. Vilken är din favoritmascara?
Just nu en volymmascara från IsaDora ( svart burk, rött lock)

7. Favoritapplikatorer?
Jag har testat olika "lyxpenslar" endast med ponny-hår, (aldrig mink osv för helvete!) men har inte sett nån skillnad mot när jag använder billibt syntet eller fingrarna. 

8. Använder du någon primer?
Inte nu längre.

9. Favvoögonskugga?
Gillar skuggorna från H&M och Stargazer

10. Favvoläppstift?
Mitt neon-orangea från Stargazer eller mitt knallröda från MAC.

11. Favvoläppglans?
Gillar inte läppglans

12. Favvoblush?
Rouge, heter det och jag använder Lumenes (minns ej vilken nyans men ganska ljus)

13. Vad tycker du om billigare "drugstore"make up?
Jag vill/har inte råd att lägga ut 100-tals kronor på smink varje månad så blir mest eller bara budget för min del men jag är nöjd! Bara man sätter dit det ordentligt brukar det funka.

14. Har du nånsin funderat på att ta en/gå en sminkkurs?
Nej, jag sminkar mig själv som jag vill ha det och som jag tycker ser rätt ut, men visst skulle det vara kul att gå en får skojs (och utbildnings) skull någon gång, kanske.

15. Vilket är det värsta sminkmisstaget tycker du?
Orange brun- utan sol. Linda Rosing-smink, typ.. Uuääh! Men men folk får väl sminka sig som de vill...

16. Föredrar du neutrala färger eller färgstarka nyanser?
Både- och! Jag gillar att variera mig. Men oftast blir det iaf starkt på läpparna.

17. Nämn ett av dina favoritmärken när det gäller smink.
MAC, Stargazer, Isadora, Nivea... sen finns det väl några till jag inte kommer på på rak arm nu. ^^ Icke-djurtestat ska det iaf vara!!!


2 comments:

  1. Tillägger Viva La Diva på den sista frågan. ;)

    ReplyDelete
  2. Sara<3 : Ja vad bra att du lade till dom! :D

    ReplyDelete