Wednesday, January 26, 2011

Matälskare numero 1

Jag älskar maaat... för det är gott! Och jag kan nästan äta hur mycket som helst, lite tragiskt nästan *hehe*. Letade reda på några bilder med mat som jag själv och både jag och Sara lagat. Vi är vegetarianer (jag har vart sen 17-årsåldern) minus att vi (mest jag) äter fisk ibland numera men endast ekologisk/rättvisemärkt. Så åter till bilderna: här är de:


 Jag och Sara har gjort lite grekiskt med marinerade quornfiléer och sallad.

 Vegetarisk moussaka av mig och Sara. :)


Minipizzor av mig och Sara


 Soppa som vi gjort med rotfrukter och linser + Saras underbara vitlöksbröd till!


 Omelett som jag gjort


 Gryta som jag gjort. Quornbitar, squash, kidneybönor osv. Orkar inte skriva ner allt innehåll i maträtterna. :P


 Jag lagat mat. Hemmagjorda potatisklyftor som Sara tycker om. ^^


Vi gjorde indisk gryta med hjälp av vissa av kryddorna jag fick i present av min käre bror!

4 comments: