Sunday, January 9, 2011

Smink och naglar - gammalt och nytt

Jag gillar egentligen inte rosa (missförstå mig rätt: det kan vara jättefint på andra men jag känner mig själv inte särskilt bekväm i det) och jag gillar heller inte att använda rosa kläder, accessoirer (<-- hur fan det nu stavas?) etc men jag gillar ibland att sminka mig rosa och det gjorde jag igår så här kommer ett "kollaaage", som det så fint kallas. ^^ Jag använder i princip bara budgetsmink men förr i tiden när jag hade mer råd kunde jag köpa annat med och vissa grejer har jag sparat på som här på bilden till läpparna: ett läppglans från MAC och till ögonbrynen: läppenna också det från MAC, icke djurtestat - bra!

Hittade för ett par dagar sen ett par gamla bilder som jag klippte ihop. Jag saknar ibland mina lösögonfransar jag hade en gång i tiden fastän jag bara använde dem typ tre gånger, tyckte det kändes obekvämt. :(


 Veckans naglar. :)

Jul- och nyårsnaglar. Det blev ingen bra bild på nyårs-naglarna men det gör inget för de blev inte så fina ändå, hehe.

Jag är beroende av läppstift! Egentligen har jag inte särskilt många läppstift, jag använder mycket ögonskuggor och kajalpennor osv för det funkar ju lika bra, tycker jag (snålhet, snålhet...). Och ja, jag vet att jag är dålig på att byta smycke i läppen. Ursäkta den dåliga bildkvalitén på några av bilderna, de är tagna med mobilkamera innan jag hade min fina digitalkamera. :)

4 comments:

  1. Jag är inget fan av rosa heller, dock så tycker jag dina rosa ögonbryn är sjukt coola^^

    www.missanthropia.blogg.se

    ReplyDelete
  2. siv: tack så mkt! :D Det är kul att bryta av med lite färger ibland!

    ReplyDelete