Thursday, August 4, 2011

ELF-smink

Nu har jag äntligen fått hem mina produkter från elf som jag i ett tidigare inlägg skrev att jag väntade på. Fort gick det! Mindre en än vecka tog det och jag är jättenöjd!


Lipstick "Cheerful Cherry" som även är ett mineral-läppstift dvs det är inte massa "skit" i det. Lite exklusivare helt enkelt, för cirka 35 kronor (<-- sjukt billigt!) Är jättenöjd med nyansen, svårt att se sånt över nätet men den var precis som jag ville ha den. Lätt att applicera (snygg hylsa!) och nu återstår det bara att se hur bra det håller (intag av mat och pussar, hehe)


Här nedan kommer lite ögonsmink. Beställde även ett puder i nyansen "Ivory". Har länge saknat ett puder. Jag brukar använda Isadoras "Sheer transparent" men nu har jag endast "levt" på småsmulor i en gammal sådan puderdosa då jag inte haft råd att köpa nytt, men så hittade jag ett från elf för bara 15 kronor (!!!) och det funkar hittills alldeles utmärkt!



Ursäkta den fula bilden, orkade inte organisera ihop allt till en "proffs-bild", hehe.
Det jag har använt mig av är iaf:


- Nivea Ideal Finish Mousse nr 02 Nude
- Viva la Diva 3 in One Eyes & spots Concealer som jag använt som "eye widener"
- elf Clarifying Pressed Powder Ivory
- Lumene Sweet Blush nr 4 (men den syns ju ändå inte på bilderna ^^)
- Isadora Colorful Eyeliner 10 Black
- Isadora Build-up Mascara Extra volume
- Kajalpenna till brynen: Wet 'n' Wild black
- elf mineral-läppstift "Cheerful Cherry"


En övrig viktig notis är att elf inte testar på djur och har endast synthet-borstar. De stödjer PETA och finns även med på Peta's lista (kolla in länken) över godkända företag som inte testar på djur. Go elf!!!

4 comments:

  1. Ja, nästa gång beställer jag lite ytliga spackelgrejer från Elf också! ;) :-* på de röda!

    ReplyDelete
  2. Vad roligt att du blev nöjd. Kan vara väldigt svårt med färgnyanser när man shoppar via nätet! Elf är faktiskt ganska oslagbara i mycket.
    Jag kommer handla mycket där nu som jag har varit så nöjd med allt jag köpt. Varför slänga ut många hundra på en produkt när man får en likvärdig för knappt några tior!

    ReplyDelete
  3. saralove: ja det tycker jag absolut du ska göra! :D <3

    ReplyDelete
  4. miss anthropia: ja det är fan skitsvårt! Enda sättet är ju att googla. ;D Jag kommer nog nästan endast köpa därifrån i fortsättningen! :)

    ReplyDelete