Friday, August 19, 2011

Piranha (1978) trailer




Sara fick för ett par dagar sedan hem filmen Piranha, originalet från 1978 som vi kollade på tillsammans med Carro. Det var en riktigt underhållande film även fast jag vissa gånger gick ifrån för att gosa med katterna. Särskilt kul var det att det var den oklippta versionen hon beställt. Dvs mycket rött vatten, hehe. Att det är samma skapare till Piranha (Joe Dante) som även gjort Gremlins märkte man tydligt på ett par ödleliknade varelser som snabbt dök upp i några få scener i början (typ "tittut" och sen försvann, helt meningslöst men kul!).


Piranha blev ju en konkurrent till Spielbergs Hajen som kom några år innan (1975) och den är ju kul den med men eftersom det blev sådant ramaskri efter den då dumma människor trodde att alla hajar bokstavligen är monster vars enda vilja är att leta upp människor och slita dem i stycken vilket är en förbannad lögn då hajar i många fall mot människor inte är farligare än delfiner, så har jag lite svårt för den. Men mest inte för själva filmens skull utan för att folk inte fattar att hajens beteende i filmen är fiktivt (många blev ju så sjukt badrädda efter den filmen) och därför hejar på när människan försöker utrota den i verkliga världen. Ursäkta min predikan här men; heja hajen! <3

2 comments:

  1. Jag tycker den var charmig och bra för att vara djurskräck. :) Bra inlägg!

    ReplyDelete
  2. sara<3 : tycker absolut jag med! :)

    ReplyDelete