Wednesday, August 10, 2011

Onödig lista


1. Hur gammal är du om fem år? 31, och då kommer jag se ut som Frankensteins monster vilket skulle vara helt ok, hehe.
2. Vem tillbringade du minst två timmar med i dag? Zelda som var morgonpigg (ena kissen)
3. Hur lång är du? 175 centimeter
4. Vilken är den senaste filmen du sett? Let Me In
5. Vem ringde du senast? Sara
6. Vem ringde dig senast? IKEA
7. Hur löd det senaste sms:et du fick? ”Hittade en kompis, en glad en. :D” Och så en bild på en banan!
8. Föredrar du att ringa eller skicka sms? Det beror helt på till vem jag ska höra av mig
9. Är dina föräldrar gifta eller skilda? Gifta sedan 30 år kanske
10. När såg du senast din mamma? I lördags då vi firade min farmors 85-årsdag!
11. Vilken ögonfärg har du? Gröna, ibland grön-gråa
12. När vaknade du i dag? Cirka 0700 *gäsp*
13. Vilken är din favoritjulsång? Öh.. Staffan Stalledräng, kanske?
14. Vilken är din favoritplats? Bredvid min Sara i vår sköna soffa kollandes tillsammans på någon mysig film. Ah, det är livet det!
15. Vilken plats föredrar du minst? Smutsiga, offentliga toaletter…
16. Var tror du att du befinner dig om tio år? Här!
17. Vad skrämde dig om natten som barn? Att vi sent om kvällarna hade pratande spöken i rummet intill mitt sovrum (fattade senare att det var mamma och pappa som pratade och att ljudet ”ekade” konstigt)
18. Vad fick dig verkligen att skratta senast? Det var säkert någonting Sara sa. :) Det brukar det vara!
19. Hur stor är din säng? 160, tror jag.
20. Har du stationär eller bärbar dator? Bärbar! (stor klump, dock)
21. Sover du med eller utan kläder på dig? Ingen kommentar
22. Hur många kuddar har du i sängen? En till mig och en till Sara. Sen ibland kommer en av kissarna upp och då blir det en extra mjuk fluff-kudde. <3
23. Hur många landskap har du bott i? 1
24. Vilka städer har du bott i? Skövde endast
25. Föredrar du skor, strumpor eller barfota? Alla tre beroende på underlag och väder
26. Är du social? Ja, det är jag. Men jag kan även vara väldigt osocial när jag vill dona med ritande, skrivande osv.
27. Vilken är din favoritglass? Hmm.. En jättegod glass av frusen vaniljsås (tror jag det var) och Smarties som Sara gjorde för några år sen, MMM!!!
28. Vilken är din favoritefterrätt? Åh.. Omöjligt att välja!
29. Tycker du om kinamat? Ja.
30. Tycker du om kaffe? Ja (faktiskt..!) men föredrar mest té.
31. Vad dricker du till frukost? Té eller bara vatten
32. Sover du på någon särskild sida? Olika
33. Kan du spela poker? Nej men jag vill lära mig.
34. Tycker du om att mysa/kela? Massa med Sara och katter!
35. Är du en beroendemänniska? Ja, det tror jag.
36. Känner du någon med samma födelsedag som din? Nej, fast jag har gjort det. På fritids. Men henne tyckte jag inte om så blev mest irriterad av att hon fyllde samma dag. 
37. Vill du ha barn? Ingen kommentar
38. Kan du några andra språk än svenska? Knagglig engelska och lite franska. Ingen finska, trots att mamma är finsk och pratar finska. (??)
39. Har du någonsin åkt ambulans? Nej.
40. Föredrar du havet eller en bassäng? Havet!
41. Vad spenderar du helst pengar på? Dagsutflykter
42. Äger du dyrbara smycken? Dyrbara smycken för mig. <3
43. Vilket är ditt favoritprogram på tv? Desperate Housewives
44. Kan du rulla med tungan? Nej
45. Vem är den roligaste människan du känner? Sara!
46. Sover du med gosedjur? Har två katter, som sagt. <3
47. Vad har du för ringsignal? The Prodigy - Firestarter
48. Har du kvar klädesplagg från då du var liten? Mamma kanske har dom någonstans..
49. Vad har du närmast dig just nu som är rött? Röda naglar
50. Flirtar du mycket? Nej!
51. Kan du byta olja på bilen? Det tror jag!
52. Har du fått fortkörningsböter någon gång?  Nej
53. Vilken var den senaste boken du läste? Maisie Dobbs (minns inte vad författaren hette, för tidigt på morgonen…)
54. Läser du någon dagstidning? Läser SLA på praktiken
55. Prenumererar du på någon veckotidning? Nej
56. Dansar du i bilen? Jag dansar tango i vår framtida bil
57. Vilken radiostation lyssnade du till senast? Det vette fan.
58. Vad var det senaste du krafsade ner på ett papper? Matlista till veckohandlingen
59. När var du i kyrkan senast? Kommer inte ihåg, men länge sedan var det. Är inte med där längre.
60. Vem var din favoritlärare på högstadiet? Vår engelska-lärare Paula
61. Hur länge har du campat som längst i ett tält? 4 dagar då jag var 7 år och det var jätteskoj!

No comments:

Post a Comment