Monday, August 22, 2011

Zombieglitter

Här kommer efter lång tid ytterligare ett mästerligt kollage gjort av mig i Paint, hehe. Bilden till vänster är en något slarvig sminkning jag gjorde tidigare idag (lördags) bara för skojs skull för jag ska inte iväg på något eller så, om inte att cykla och beställa en pizza förut räknades då. De andra bilderna är lite äldre.


Det jag använde mig av här till vänster på bilden är:
- Nästintill vit foundation från Kryolan 
- Vitt puder från Stargazer
- Svart ögonskugga från H&M
- Lila ögonskugga från H&M
- Röd ögonskugga från Viva la Diva


1. Kladda ut foundation över hela ansiktet (med fingrarna för då värms den upp och sätter sig bättre mot huden än vad den gör med aplikator), glöm inte läpparna, halsen och öronen!
2. Applicera puder över samma område, med en puderpuff
3. Applicera med vanlig skumgummi-aplikator ett tjockt lager svart ögonskugga runt hela ögat, gör inget om det blir ojämnt
4. Applicera lila ögonskugga ända upp till globlinjen, en bit mot näsroten och under ögonen.
5. Tag en liten borste, typ en centimeter bred, och blenda upp mot ögonbrynen och ner en bra bit under ögonen och runt om. Allt det svarta och lila ska blandas ut med varandra så det blir en någorlunda "suddig" övergång utan skarpa kanter.
6. Tag en ännu mindre borste eller mer pensel, cirka 5x5 millimeter och dutta försiktigt i den svarta ögonskuggan och måla lite vid näsroten på båda sidor
7. Tag samma pensel och framhäv kindbenen. Lite färg i taget.
8. Samma pensel återigen. Doppa i lite vatten för att sedan blanda i den svarta ögonskuggan och måla på läpparna
9. Dutta försiktigt med fingret röd ögonskugga i ögonens våtlinjer


Klart!

4 comments:

  1. Grymt! Det får du fixa igen så jag får se det IRL. ;)

    ReplyDelete
  2. Älskling: Tack gumman! Ja det kan jag göra, tog inte så lång tid att fixa. :)

    ReplyDelete
  3. Coola! Gillade glittersminkningen lite extra^^ Vill prova också men måste införskaffa glitter först.

    ReplyDelete