Saturday, August 20, 2011

Inspiration?

Jag följer inte många bloggar på grund av att det skulle ta för mycket tid så det är nog max tio stycken som jag följer just nu (hur hinner en del följa 200 bloggar??). I alla fall är det många i speciellt smink-bloggarna som lägger upp inspirationsbilder till deras stil/makeup så tänkte göra något liknande här. Jag försöker aldrig härma någon men inspireras kan man ju alltid göra och det är kul, och det blir en himla blandning här för på flera av bilderna här tycker jag människorna har schysst stil även fast jag ju inte sminkar mig liknande själv, eller kanske lite ibland. Jag vet inte. ^^

 Greta Garbos snygga ögonsmink
 David Bowie från Life on Mars-videon
 Stilren Dita von Teese
 Bela Lugosi med snyggt sminkad amorbåge på läpparna
 Bowie igen. Snygg tröja!
 Riktig snygg sminkning!
 Michelle Pfeiffer (stavning?) som Catwoman
Peter Murphy i Bauhaus sminkar (eller sminkas) sig alltid snyggt!


 Twiggy hade snyggt smink
Men allra bäst smink har ju förstås Pennywise. ;)




Sedan finns det ju alltid mer att hitta, detta var bara ett urval jag snabbt hittade på google-bildsökningen!

No comments:

Post a Comment