Tuesday, August 30, 2011

Matfestival 2011

Hittade en lila ögonskugga från MAC som jag trodde jag slängt så den fick åka på häromdagen. :


Nu i helgen var det Matfestival här i Skövde - Skövdes årliga stolthet efter 20 + år som vi som bor här börjar tröttna lite halvt på. Särskilt detta året då de tagit bort hälften av alla matställen (fanns typ 15 förr men det brukar väl finnas 30+?). Matfestival - Äta - Behålla  matställen. Hmm. Vi tog oss i alla fall en tur till stan, köpte mathäfte och provade på lite mat som vi vart nöjda med! Efter det tog vi oss till Helensgården (Skövdes äldsta byggnad) där man fick en kaffe för en kaffekupong i mathäftet och den fick jag (tack, älskling!) och i parken intill satte vi oss och slappade lite. Sara puffade pipa.

Love!

Självutlösare


Efter det drog vi lite planlöst omkring i stan, ville spela lite vinstspel men det var bara fula grejer man kunde vinna, typ missbildade Bart Simpson-dockor, haha. Chokladhjul testade vi iaf på men det blev icke någon vinst där. Efter några timmar drog vi hem innan alla fyllefjortisar skulle dyka upp. Gosa katter och film-mys blev det. <3

4 comments:

  1. Synd dom inte gör en bättre/större grej av matfestivalen. lite tält räcker liksom inte helt till för att man skall tycka det är kul nog år efter år. Lika bra jag jobbade kändes det som.

    ReplyDelete
  2. Miss Anthropia: Ja och nu i år läste jag att dom hade satsat på att få det att bli mer lokalt, men hur lockade blir folk då liksom?

    ReplyDelete
  3. Mysigt med pipa och flickvän var det iaf!
    Satsa på pip- och ostfestival tycker jag. ;)

    ReplyDelete
  4. Saralove: Hihi ja pip- och ostfestival vore ju något! <3

    ReplyDelete